вівторок, 29 січня 2013 р.

Модуль 8


Сьогодні в парах обговорювали приклади учнівських робіт. Для цього заповнювали спеціальні форми. Слухали пропозиції своїх колег щодо вдосконалення власних методичних розробок. Цей модуль допоміг мені обдумати, що означає «оцінювання, зосереджене на потребах учнів», а саме… Аналізували власну систему оцінювання. Було багато несподіванок. Ми завжди вважаємо, що оцінювати повинні лише знання учнів. А для цього за нас посталалися і створили критерії оцінювання.
Але ж дійсно необхідно визначати рівень готовності учні до ефективної роботи в інформаційному суспільстві з розвиненою економікою знань. Коли всім нам відома формула "товар - гроші - товар" перетворюється на "знання - гроші - знання". У результаті розробила анкету " Самооцінювання учасників проекту" Шукали інформацію в мережі Інтернет щодо методів оцінювання ефективності формування в учнів навичок ХХІ століття, серед яких найбільш поширеними є методи порівняння, метод угрупувань, методи математичної статистики, матричний метод, метод факторного аналізу, ранговий метод, рейтинговий метод, методи експертних оцінок, метод нечіткої логіки, метод нейроних мереж. Ціллю першої групи методів є отримання результатів порівняння показників, що відображають ефекти- вність навчання учнів. Виділяють метод динамічного і метод просторового порівняння. Ці методи спрямо- вані на вивчення всієї сукупності показників і дозволяють дати характеристику рівня ефективності безпосередньо по виявлених відхиленнях фактичних значень від базових. Недоліком цих методів є неоднозначна інтерпретація рівня ефективності формуваня в учнів навичок й умінь ХХІ століття у разі од- ночасного поліпшення кінцевих результатів за одними показниками і погіршення по інших. Метод угрупувань полягає у виділенні серед сукупності досліджуваних якостей однорідних груп по будь-яким загальним ознакам. Розподіл сформованих якостей учнів може бути здійснено за рівнем досяг- нення результатів, за ступенем виконання програм або дотримання норм. Угрупування здійснюється за одні- єю або декількох ознаках. Отримані при цьому оцінки містять в собі характеристики окремих учнів як типових представників своєї групи, а також характеристики їх положення як в межах своєї групи, так і серед якостей, що вивчаються. Метод угрупувань є одним із способів здійснення рейтингової оцін- ки готовності учнів до навчання протягом усього життя. Метод рейтингової оцінки носить системний комплексний характер і базується на різних аналітичних під- ходах до їх ранжирування. Ми знайшли декілька способів побудови рейтингу: метод створення рейтингу за допомогою ряду показників, метод кластерного аналізу, бальний метод. Головним є те, що що в систему показників оцінки мають бути включені лише показники, що мають однакову спрямованість. Дана обставина робить неможливим застосування даної модифікації методу рейтингової оцінки в оцінюванні ефективності, оскільки в систему показників оцінки можуть бути включені показники, які мають різну спрямованість.. Цікаво було плацювати з контрольним списком плану оцінювання учнів. Після роботи з ним знов внесла зміни до проекту дільяності вчителів і учнів. Вносили зміни до плану вивчення теми у розділ "Стислий опис оцінювання".

Немає коментарів:

Дописати коментар