Основна ідея сьогодняшнього навчання це створеня прикладу учнівської роботи. Стратегічна мета - аналіз умов, що дозволяють учням пристосуватися до навчання за методом проектів та особистісно орієнтованого навчання.
Даний модуль надзвичайно важливий. Адже вчитель може обрати цікаву ідею, продумати всі етапи діяльності роботи учнів. Сам він може мати прекрасні організаторськи здібності. Проте, не часто те, що придумуємо ми, вчителі, можуть реалізувати наші учні.
Ми схильні ідеалізувати учнів, а працювати маємо з тими дітьми, які сидять у класі.
При виконанні робіт від імені учнів складно одразу ж почати думати як діти. Потрібно перестати писати шаблонні фрази і почати говорити звичайною мовою підлітків. І тоді, коли ми починаємо виконувати учнівські роботи відбувається фундаментальна (тотальна) корекція плану вивчення теми. Бо розумієшь, що не все що задумав реальні діти спроможні реалізувати.
Ця робота корисна для вчителя. Тому, що коли виконуєшь її від імені учнів розумієшь, які інструкції, форми для оцінювання , дидактичні матеріали необхідно розробити для орагнізації діяльності школярів.
Ознайомлення з прикладами учнівських робіт на тренінгу дозволяє побачити приклади і взяти нові ідеї до своїх проектів.
Важливим моментом у сьомому модулі є педрада. Ключове питаннея педради "Як допомогти учням пристосуватися до навчання за методом проектів та особистісно-орієнтованого навчання".
Більшість учителів знає, що таке учнівський проект, але не завжди розуміє де, коли і як навчати учнів працювати за методом проектів.
Метод проектів — це система навчання, гнучка модель організації навчального процесу, орієнтована на творчу самореалізацію особистості, розвиток її можливостей у процесі створення нового продукту під контролем учителя.
Мій досвід роботи в школі показав, що в розвитку зацікавленості до предмета не можна покладатися тільки на зміст програмного матеріалу, уникаючи залучення учня до активної діяльності. А пробудити таке прагнення можна, запропонувавши цікаву і важливу проблему (саме метод проектів дозволяє перейти від засвоєння готових знань до їх усвідомленого набуття). Новизна підходу полягає в тому, що учням дається можливість самим конструювати зміст спілкування, починаючи з першого заняття роботи над проектом.
Метод проектів завжди орієнтовано на самостійну діяльність учнів – індивідуальну, парну, групову, яку учні виконують у визначений термін.
Цей метод органічно поєднується з груповим підходом до навчання. Метод проектів завжди припускає розв'язування якоїсь проблеми, яка передбачає, з одного боку, використання різноманітних методів, засобів навчання, а з другого, інтегрування знань, умінь з різних галузей науки, техніки, технології, творчих областей.
Моє завдання, як учителя, полягає в тому щоб будувати свої уроки на основі потреб кожного учня , максимально забезпечити прояв активності, самостійності, розвивати ситуацію успіху, творчості, поважати інтереси кожного. Індивідуальні та групові проекти розвивають здібності учнів: пошукові, творчі ...
Обравши тему, визначаємо разом з учнями ідею та разом обговорюємо її. Попередньо продумуємо можливі варіанти проблем, які важливо дослідити. Самі ж проблеми висуваються учнями з подачі вчителя.
На даному етапі використовую «мозковий штурм» з подальшим колективним обговоренням. Після формування групп (якщо це групові проекти), розподілу обов'язків (врахувавши здібності), обговорюємо можливі методи дослідження, пошуку інформації, способи оформлення кінцевих результатів (презентація, захист, творчі роботи і т. ін.). Для полегшення роботи розробила і пропоную учням пам'ятки.
Під час самостійної роботи розвиваю ініціативу дітей, з повагою ставлюся до будь-якої ідеї, намагаюся створити ситуацію успіху. Доцільно призначати консультації, переглядати чернетки, давати рекомендації. Процесом підготовки до представлення проекту керую як на уроках, так і в позаурочний час (використовую інтерактивні прийоми і форми роботи: метод «Мікрофон», «Незакінчене речення», «Мозковий штурм», робота в групах, парах тощо).
Увесь опрацьований, оформлений матеріал учні представляють під час захисту проектів. Найефективнішим для цього є підсумковий урок з теми.
Необхідно відмітити, що на таких уроках учні починають розуміти, де і як вони зможуть застосувати отримані знання. Під час роботи над проектом учень сам аналізує наскільки вдало він попрацював і оцінка перестає бути домінуючим фактором порівняно з досягненням мети проекту.
Немає коментарів:
Дописати коментар