середу, 30 січня 2013 р.

Модуль 9.


Сьогодні ми обговорювали створені приклади учнівських робіт та засоби їх оцінювання. Працювали в парах. не все було зрозуміло, тому що інструменти для оцінювання це дуже суб'єктивна річ. На педагогічній раді обговорювали як допомогти учням стати самоспрямованими в навчанні. Переглянули багато інформаційних матеріалів. Нажаль в мережі Інтернет матеріали не цікаві. Сумно.
Багато пропозицій отримали щодо шляхів здійснення диференціації навчання учнів. Цей вид роботи можна було назвати конференцією з обміну досвідом "Поради бувалого". Витратили на цю роботу значно більше відведеного часу. Проте було цікаво. Надзвичайно складно було створювати форму оцінювання учнівської самоспрямованості в навчанні. Коли зробила, то зрозуміла, що це робота ділетанта. Буде час - обов'язково вдосконалю. Розробили інструменти для підсумкового оцінюванн. В основному копіювали наведені в ресурсах. Але ідеї вже виникли. Будемо реалізовувати їх.

вівторок, 29 січня 2013 р.

Модуль 8


Сьогодні в парах обговорювали приклади учнівських робіт. Для цього заповнювали спеціальні форми. Слухали пропозиції своїх колег щодо вдосконалення власних методичних розробок. Цей модуль допоміг мені обдумати, що означає «оцінювання, зосереджене на потребах учнів», а саме… Аналізували власну систему оцінювання. Було багато несподіванок. Ми завжди вважаємо, що оцінювати повинні лише знання учнів. А для цього за нас посталалися і створили критерії оцінювання.
Але ж дійсно необхідно визначати рівень готовності учні до ефективної роботи в інформаційному суспільстві з розвиненою економікою знань. Коли всім нам відома формула "товар - гроші - товар" перетворюється на "знання - гроші - знання". У результаті розробила анкету " Самооцінювання учасників проекту" Шукали інформацію в мережі Інтернет щодо методів оцінювання ефективності формування в учнів навичок ХХІ століття, серед яких найбільш поширеними є методи порівняння, метод угрупувань, методи математичної статистики, матричний метод, метод факторного аналізу, ранговий метод, рейтинговий метод, методи експертних оцінок, метод нечіткої логіки, метод нейроних мереж. Ціллю першої групи методів є отримання результатів порівняння показників, що відображають ефекти- вність навчання учнів. Виділяють метод динамічного і метод просторового порівняння. Ці методи спрямо- вані на вивчення всієї сукупності показників і дозволяють дати характеристику рівня ефективності безпосередньо по виявлених відхиленнях фактичних значень від базових. Недоліком цих методів є неоднозначна інтерпретація рівня ефективності формуваня в учнів навичок й умінь ХХІ століття у разі од- ночасного поліпшення кінцевих результатів за одними показниками і погіршення по інших. Метод угрупувань полягає у виділенні серед сукупності досліджуваних якостей однорідних груп по будь-яким загальним ознакам. Розподіл сформованих якостей учнів може бути здійснено за рівнем досяг- нення результатів, за ступенем виконання програм або дотримання норм. Угрупування здійснюється за одні- єю або декількох ознаках. Отримані при цьому оцінки містять в собі характеристики окремих учнів як типових представників своєї групи, а також характеристики їх положення як в межах своєї групи, так і серед якостей, що вивчаються. Метод угрупувань є одним із способів здійснення рейтингової оцін- ки готовності учнів до навчання протягом усього життя. Метод рейтингової оцінки носить системний комплексний характер і базується на різних аналітичних під- ходах до їх ранжирування. Ми знайшли декілька способів побудови рейтингу: метод створення рейтингу за допомогою ряду показників, метод кластерного аналізу, бальний метод. Головним є те, що що в систему показників оцінки мають бути включені лише показники, що мають однакову спрямованість. Дана обставина робить неможливим застосування даної модифікації методу рейтингової оцінки в оцінюванні ефективності, оскільки в систему показників оцінки можуть бути включені показники, які мають різну спрямованість.. Цікаво було плацювати з контрольним списком плану оцінювання учнів. Після роботи з ним знов внесла зміни до проекту дільяності вчителів і учнів. Вносили зміни до плану вивчення теми у розділ "Стислий опис оцінювання".

Модуль 7.


Основна ідея сьогодняшнього навчання це створеня прикладу учнівської роботи. Стратегічна мета - аналіз умов, що дозволяють учням пристосуватися до навчання за методом проектів та особистісно орієнтованого навчання. Даний модуль надзвичайно важливий. Адже вчитель може обрати цікаву ідею, продумати всі етапи діяльності роботи учнів. Сам він може мати прекрасні організаторськи здібності. Проте, не часто те, що придумуємо ми, вчителі, можуть реалізувати наші учні. Ми схильні ідеалізувати учнів, а працювати маємо з тими дітьми, які сидять у класі. При виконанні робіт від імені учнів складно одразу ж почати думати як діти. Потрібно перестати писати шаблонні фрази і почати говорити звичайною мовою підлітків. І тоді, коли ми починаємо виконувати учнівські роботи відбувається фундаментальна (тотальна) корекція плану вивчення теми. Бо розумієшь, що не все що задумав реальні діти спроможні реалізувати.
Ця робота корисна для вчителя. Тому, що коли виконуєшь її від імені учнів розумієшь, які інструкції, форми для оцінювання , дидактичні матеріали необхідно розробити для орагнізації діяльності школярів. Ознайомлення з прикладами учнівських робіт на тренінгу дозволяє побачити приклади і взяти нові ідеї до своїх проектів. Важливим моментом у сьомому модулі є педрада. Ключове питаннея педради "Як допомогти учням пристосуватися до навчання за методом проектів та особистісно-орієнтованого навчання". Більшість учителів знає, що таке учнівський проект, але не завжди розуміє де, коли і як навчати учнів працювати за методом проектів. Метод проектів — це система навчання, гнучка модель організації навчального процесу, орієнтована на творчу самореалізацію особистості, розвиток її можливостей у процесі створення нового продукту під контролем учителя. Мій досвід роботи в школі показав, що в розвитку зацікавленості до предмета не можна покладатися тільки на зміст програмного матеріалу, уникаючи залучення учня до активної діяльності. А пробудити таке прагнення можна, запропонувавши цікаву і важливу проблему (саме метод проектів дозволяє перейти від засвоєння готових знань до їх усвідомленого набуття). Новизна підходу полягає в тому, що учням дається можливість самим конструювати зміст спілкування, починаючи з першого заняття роботи над проектом. Метод проектів завжди орієнтовано на самостійну діяльність учнів – індивідуальну, парну, групову, яку учні виконують у визначений термін. Цей метод органічно поєднується з груповим підходом до навчання. Метод проектів завжди припускає розв'язування якоїсь проблеми, яка передбачає, з одного боку, використання різноманітних методів, засобів навчання, а з другого, інтегрування знань, умінь з різних галузей науки, техніки, технології, творчих областей. Моє завдання, як учителя, полягає в тому щоб будувати свої уроки на основі потреб кожного учня , максимально забезпечити прояв активності, самостійності, розвивати ситуацію успіху, творчості, поважати інтереси кожного. Індивідуальні та групові проекти розвивають здібності учнів: пошукові, творчі ... Обравши тему, визначаємо разом з учнями ідею та разом обговорюємо її. Попередньо продумуємо можливі варіанти проблем, які важливо дослідити. Самі ж проблеми висуваються учнями з подачі вчителя. На даному етапі використовую «мозковий штурм» з подальшим колективним обговоренням. Після формування групп (якщо це групові проекти), розподілу обов'язків (врахувавши здібності), обговорюємо можливі методи дослідження, пошуку інформації, способи оформлення кінцевих результатів (презентація, захист, творчі роботи і т. ін.). Для полегшення роботи розробила і пропоную учням пам'ятки.
Під час самостійної роботи розвиваю ініціативу дітей, з повагою ставлюся до будь-якої ідеї, намагаюся створити ситуацію успіху. Доцільно призначати консультації, переглядати чернетки, давати рекомендації. Процесом підготовки до представлення проекту керую як на уроках, так і в позаурочний час (використовую інтерактивні прийоми і форми роботи: метод «Мікрофон», «Незакінчене речення», «Мозковий штурм», робота в групах, парах тощо). Увесь опрацьований, оформлений матеріал учні представляють під час захисту проектів. Найефективнішим для цього є підсумковий урок з теми. Необхідно відмітити, що на таких уроках учні починають розуміти, де і як вони зможуть застосувати отримані знання. Під час роботи над проектом учень сам аналізує наскільки вдало він попрацював і оцінка перестає бути домінуючим фактором порівняно з досягненням мети проекту.

понеділок, 28 січня 2013 р.

Модуль 6.


У шостому модулі ми працювали над вирішенням питання як можна ефективно використовувати компютерні технології для підтримки та оцінюваня процесу навчання учнів.
Цей модуль допоміг мені поміркувати про те, які зміни може внести використання сервісів Веб 2.0, як можна ефективно використовувати комп"ютерні технології та співробітництво для покращення процесу навчання учнів та їх оцінювання, що треба дбати про безпечну роботу учнів при використанні інтернету, як застерегти їх від доступу до ресурсів, що містять небезпечний або заборонений для них матеріал. на мій погляд корисною є Вправа 3 щодо створення опитувальника. не скажу що це перша спроба, але ж ще раз попрацювати з формами було цікаво. Для тих, хто не знав дала рекомендації щодо перегляду цих форм. Достатньо на своєму диску відкрити опубліковану форму і перейти до "Форма" далі "Показати підсумок відповідей". дуже зручно для презентації результатів анкетування (опитування). Шановні колеги, запрошую Вас відповісти на запитання анкети з метою визначення рівня володіння компютером

пʼятницю, 25 січня 2013 р.

Модуль 5


Цей модуль допоміг мені поміркувати про те, які зміни може внести використання Інтернет-ресурсів для навчання моїх учнів. Дізнавалися про можливості Інтернету для формування в учнів навичок ХХІ століття.
Ми всі скаржимось, що наші учні весь вільний час проводять у мережі, не читають потрібну нам літературу, не пишуть потрібні нам твори. Але дійсно, час задуматись про використання мережних ресурсів для навчання учнів. Можна зробити висновки, що діти і надалі будуть гратися в он-лайн ігри і спілкуватися з однолітками в "Контакті", якщо ми, вчителі не продумуємо стратегію навчання дітей із використанням ресурсів Інтернет. Для цього потрібно: знайти цікаві теми для дослідження; самому переглянути Інтернет-ресурси; зробити посилання для учнів на ці сайти; підготувати спеціальні форми для заповнення. Спланувати роботу таким чином, щоб діти мали можливість працювати в команді над вирішенням цікавого в дослідницькому плані завдання.
Потім всі ці думки обговорювали в парах на педраді. Скільки людей стільки і думок. Я зрозуміла наскільки важливо обговорювати свою думки з колегами. Адже ти не тільки аргументуєш власну точку зору, а й співсталяєш із думками колег. Щоб написати повідомлення в розділі педрада прийшлось приходити до консенсусу. Надалі відкриваю для себе скарбнички підручника. Добре, що можна одразу ж записувати думки в спеціальних формах. По завершенню тренінгу можна буде ще не один раз звернутися до своїх нотаток.

Модуль 4


В парах ділилися ідеями щодо обраних тем для дослідження. Слухала рекомендації колег щодо доцільності використання ІКТ при вивченні геометрії. дякую їм за поради. Щось обов'язково візьму для себе.
Прописала в план Ключове і тематичні питання. Вперше записала змістові питання творчого характеру. Щоб діти не лише вивчили формули а й задумалися над тим як скористатися цими знаннями для вирішення звичайних життєвих проблем. На мою думку мені це вдалося. Сподобалась фраза з підручника "проекти вимагають від учнів використання знань, щоб переконати інших, і таким чином видно, що вони справді розуміють матеріал". Думка глибока і вірна. Взагалі План вивчення теми поступово заповнюється. Добре, що на відміну від планів попередніх версій він динамічний. Це дає змогу самому оцінити зміни свого розуміння проекту.

четвер, 24 січня 2013 р.

Модуль 3


Сьогодні роботу розпочали з аналізу щоденних записів. Переглядали блоги один одного. Виникли нові думки, думаю реалізувати їх надалі.
Працювали з планом вивчення теми. Формулювали основні питання, продумували діяльність учнів. Переглянули багато проектів із банку навчальних проектів і ресурсів еl_підручника. Знов звернули увагу на необхідність формування в учнів навичок ХХІ століття. Працювали із формою оцінювання основних запитань проекту, а потім презентували їх один одному і отримували поради щодо їх удосконалення.
Сьогодні найбільш сподобалось виконання 4 вправи, а саме "Використання досліджень у проектах". Дійсно, ми зрозуміли, що використання місцевого (краєзнавчого) матеріалу для учнів буде значно цікавіше, ніж вирішення глобальних проблем людства. Хоча все велике починається з малого.